„Umbra ceasornicului” este un volum-antologie, iar odată cu el se încheie proiectul pe care poetul George Schinteie l-a început în anul 2015, atunci când și-a propus să publice câte un volum de versuri până la împlinirea vârstei de 70 ani.  Inițial poetul a gândit această antologie, doar din trei volume, cele cărora le-a dat ca titlu, vârsta pe care a împlinit-o, dar, aducând această propunere doamnei Cristian Sava, filolog și om de litere, domnia sa a considerat că, „o antologie trebuie să fie reprezentativă, trebuie să fie o selecție din toate volumele dumneavoastră”

Lansarea volumului „Umbra ceasornicului” a fost moderată de jurnalistul Ilie Chelariu, care a mărturisti, referindu-se la volumul lansat: „Arareori mi s-a întâmplat să pizmuiesc pe cineva, dar, când am primit cartea lui George, în mână, am cântărit-o, m-am uitat (cei care erau de față, țin minte că am avut o privire, așa, ca susrprinsă și cam invidioasă). Este o carte frumoasă, care, pe George îl reprezintă”.

Despre volumul „Umbra ceasornicului”, poetul și eseistul timișorean, Eugen Dorcescu, a concluzionat: ”…arhitema poeziei lui George Schinteie, după convingerea mea, este rolul demiurgic al conștiinței care generează și anulează lumi. Poezia sa are un profund caracter spiritual. Aceasta ar fi încadrarea stilistică, tipologia stilistică (…). Nu știu dacă poetul este inițiat, sau nu, în budism, hinduism, în orice caz, în lecturi spirituale fundamentale. Poate că nu. Și nici nu are importanță. Dar, dacă e cumva, foarte bine, dar, dacă nu e, înseamnă că intuiția l-a dus foarte departe în aceste profunzimi ale EU-lui, ale conștientului și ale subconștientului, spre o iluminare esențială”.

Referindu-se la universul liric al poetului, Mirela-Ioana Borchin, eseist și hermeneut, a rostit următoarele în discursul susținut în timpul lansării volumului: „După un secol de la apariția «Poemelor luminii», observăm în scrisul lui George Schinteie, aderența la manifestul expresionist al lui Lucian Blaga, conform căruia misterul există în simbolurile lumii proxime, față de care atitudinea creatorului trebuie să fie pașnică, protectivă, dirijată de afecțiune”.

Invitat să susțină un scurt moment oratoric cu ocazia lansării acestui volum, dr. Gabriel Kelemen a spus: „Este un volum care apasă pe trăgaci și pune întrebări existențiale în cheie emoțională. El transmite, în felul acesta, prin metaforă, ceea ce cuvintele nu pot suda, decât printre ele, cum spunea Nichita Stănescu. În orice caz, George Schinteie provoacă și ne aduce în situația, foarte interesantă, de a vedea clepsidra, de a vedea curgerea nisipului, de a vedea ochiul, pleoapa care trepidează, geana, aripa, tot acest tip de metamorfoză dinamică, care consumă, consumă, consumă”.

 

Începutul lansării volumului a fost deschis de muzica folk a muzicienilor George Popovici și Adrian Popovici, iar spre finalul lansării au susținut un scurt recital la vioară și pian, Lucian Petrila și Andreea Olariu, muzicieni la Filarmonica „Banatul” din Timișoara. Invitatul special al acestei lansări a fost maestrul Ștefan Popa Popa’s,  

Volumul-antologie „Umbra ceasornicului” a apărut la editura „Artpress” din Timișoara, în tehnoredactarea lui Radu Kopany.   

Pe coperta de final a volumului, scriitorul Marian Odangiu, prezent în Sala Baroc a Muzeului de Artă, pentru lansarea antologiei de versuri, a scris un scurt gând referindu-se la cărțile publicate de George Schinteie, din care redăm un fragment: „Fiecare dintre cărțile publicate până acum de George Schinteie poartă o încărcătură simbolică: în titlu, în concepție, în imagine, în forma (tipo)grafică. Este o sărbătoare a spiritului, un prilej de celebrare a bunului gust, un eveniment cultural menit nu doar să mijlocească dialogul cititorului cu poezia, ci, mai ales, să-i creeze acestuia un confort estetic fără cusur”.

În timpul lansării, Iuliana Crăiescu, actor la Teatrul Național ,,Mihai Eminescu” din Timișoara, a recitat câteva poezii din volumul „Umbra ceasornicului”, poeziile fiind „Reflecție”, „Un fel de primăvară”, „Ușa vieții”, „Uitam să mă caut”. (fragmente din cronica semnata Cornel Seracin, in ”Timisoara”, 10.06.2018)